- Úvod
- Aktuality ze světa Dronoidů
- Automatizovaný zkušební let BVLOS dronoidu HERMES V8MT skončil úspěšně
Automatizovaný zkušební let BVLOS dronoidu HERMES V8MT skončil úspěšně
Ve středu 20. listopadu 2019 ve zkušební oblasti středoevropského dronového demonstrátoru, který se nachází v oblasti Hornoslezsko-Zaglębiowska Metropoli, provedl Spartaqs první automatický let v režimu BVLOS s dronoidem vybaveným aktivním vysílačem ADS-B, který za letu vysílá palubní kód MODE-S.
Testy byly provedeny za přítomnosti pana Marcina Dziekanského – CEDD koordinátor činnosti ze strany GZM. Úkoly byly prováděny v rámci projektu DroneLAB Transport.
Dronoid Hermes V8MT, s identifikací SP-YHMS, provedl správně další let nad testovací oblastí CEDD. Tentokrát s přihlédnutím k mezipřistání vyplývajícímu ze simulace výpadku proudu. Dronoid je vybaven novými komponenty včetně dálkového vysílače RFD vidění a rádia. Během letu vydala společnost BSP kód MODE-S, který jí udělil Úřad pro civilní letectví v rámci Mezinárodní organizace pro civilní letectví ICAO a zajistila tak viditelnost dronoidu v systémech řízení letu Polskou letovou navigační agenturou .
Letové podmínky:
– Průměrná rychlost letu – cca 9 m/s.
– Rychlost větru v nadmořské výšce 100 m – 7 m/s v nárazech do 11 m/s.
– Průměrná letová hladina – 100 m, nad mořem, maximálně -120 m, nad mořem.
– Provozní doba–16 min.
– Překonaná vzdálenost s mezipřistáním – 8,52 km.
– Teplota v letové výšce – plus 7 st. C. C.
– Vítr – variabilní, jižní, jihovýchodní, vanoucí z čela, pod úhlem 30 st. k letové ose BSP. do osi lotu BSP.
Rozsah zkoušek:
– rádiový dosah RFD, vysílání telemetrie z BSP do Mobilního operačního centra – 8,5 km.
– Skutečný dosah přenosu obrazu od BSP do MOC FHD – 8,5 km..
– Účinnost antén dlouhého dosahu 868 MHz a 2,4 MHz namontovaných na trackeru-ok.
– Provoz palubního počítačového modulu, který měří průběh mise – ok.
– Provoz aktivního vysílacího modulu ADSB vysílající signál MODE-S – ok.
– Provoz vizualizačního softwaru letového provozu – ok.
– Provoz nouzového napájecího modulu – ok.
– Provoz modulu lidar dlouhého dosahu – 120 m.
– Provoz nového GSM/GPS modulu – SkyTrack, který slouží pro komunikaci a monitoring BSP letu – ok.
– Provoz softwaru DRONET, který sleduje poslání a let dronu Hermes V8MT instalovaného na serverech Spartaqs – ok.
– Reakce BSP na simulaci výpadku napájení – mezipřistání, vypnutí motorů po dobu 25 sekund, opětovný start a pokračování v misi – ok.
– Přesnost navigačních systémů – přesnost mezipřistání a přistávacích pozic – 70 cm.
– Letová účinnost dronoidu při nižších teplotách a středním větru – velmi dobrý výsledek.
– Vliv povětrnostních podmínek na dobu letu a účinnost energetických systémů – spotřeba energie 40 %
– Správnost provedení mise – 100%
– Provoz klimatické komory, nová nádrž kargo – ok.
– Dopad nového kargo zásobníku na průběh letu – pozitivní výsledek.
– Logistika a řízení letů – zlepšit provozní postupy, zvýšit počet pozorovacích bodů na trase.
Výše uvedená studie byla provedena na základě zkušeností a závěrů prvního testu BSP Hermes V8MT, který byl proveden dne 27.10.2019 v rámci DroneLab Transportu. Aktuální test ukázal, že nové komponenty fungují tak, jak mají, což výrazně zlepšuje přenos telemetrie a rozsah výhledu z dronoidu.
Další testy jsou plánovány s ohledem na okolnosti městských oblastí. Cílem projektu DroneLAB Transport je odpovědět na otázku stupně sofistikovanosti a technologické připravenosti dopravních dronů vyráběných na domácím trhu. Provedený výzkum umožňuje zlepšit zkušební a provozní postupy v rámci budoucích činností BSP v městských prostorách.
Autor: Dooffy Design | Počet přečtení: 643x