Spartaqs na DroneTech 2018

Na našem stánku během světového setkáníDrone Tech 2018 v Toruni (19 . – 20 října 2018) se můžete seznámit s nabídkou společnosti a vidět příklady návrhů bezpilotních dronů. Sławomír Huczała, spolumajitel a hlavní konstruktér společnosti a expert Polské Komory bezpilotních systémů se zúčastnil diskusního fóra „Vývoj polského bezpilotního a autonomního průmyslu v kontextu U-Space“.

Debatu moderoval Dariusz Werschner, prezident Polské komory bezpilotních systémů. Zúčastnila se ho také ministryně pro podnikání a technologie Jadwiga Emilewiczová; Bartołomiej Pawlak, člen správní rady Polského rozvojového fondu; zástupce starosty Toruni; nzw. Dr. Hab. inż. nawig. Andrzej Fellner ze Slezské technické univerzity; Maciej Włodarczyk z Polské letecké navigační agentury a Kazimierz Karolczak, předseda Hornoslezsko-Zagłębiowské Metropolis. „Aby bylo možné určit, jakou infrastrukturu potřebujeme, je třeba definovat, co by bezpilotní systémy měly dělat,“ řekl Sławomír Huczała. „Jiný druh infrastruktury bude potřeba pro lékařské drony létající mezi nemocnicemi a jiný pro drony bezpečnostních orgánů.. Především je nutné zajistit bezpečnost používání bezpilotních dronů s důrazem na jejich konstrukční vlastnosti,“ zdůraznil Sławomír Huczała. Podle jeho názoru dnes neexistují žádné struktury přizpůsobené U-Space. Služby jsou poskytovány ve městech s drony, které nejsou přizpůsobeny těmto úkolům. V pokynech většiny zařízení dostupných na trhu si přečteme, že byste s nimi neměli létat nad lidmi, ulicemi nebo budovami. Jsou ty však úkoly, které jsou masivně prováděny těmito zařízeními. Tyto drony nemají dostatečnou redundanci kritických součástí, např. motory (je jich málo) nebo nemají nouzový napájecí blok. „Vrtule instalované na dronu nejsou dostatečně zakryty, což může vést k nebezpečným nehodám se zraněním lidí. Všechny lety se stroji tohoto typu v městském prostředí vystavují provozovatele právním důsledkům,“argumentoval Sławomír Huczała. Každá nehoda s bezpilotním zařízením podle něj ovlivňuje jejich společenské vnímání. Tohle je hrozba pro celý průmysl dronů. Řešením je certifikace, která umožní provozovat pro lety ve městě pouze takovým zařízením, které jsou tomu přizpůsobeny. „Struktura potřebná k provedení mise BVLOS je podobná struktuře, která již existuje na leteckém trhu,“ řekl. Letadla cestují od radaru k radaru a na letištích vybavených ILS přistávají pomocí počítačem kontrolovaného přistání. Drony pohybující se v režimu BVLOS by mohly být vedeny speciálními radary instalovanými na vhodných místech a/nebo pomocí základnových stanic sítě mobilních telefonů. Spartaqs představil své naváděcí systémy na místo přistání pro drony na Droniádě 2018 a prokázal jejich účinnost.

Dalšími nezbytnými prvky v zóně U-Space by měly být automatické nouzové nebo servisní přistání. Důležitým prvkem by byly také budovy typu Drone Ready. „Pozemní infrastruktura by měla být přizpůsobena právním požadavkům a budoucím Dronostrádám. Záleží na konkrétních typech dronů a na úkolech, které jsou pro ně definovány,“ dodal na závěr Sławomir Huczała. Rozhovor z vysílání na profilu @SpartaqsGroup Naše dronoidy vynikaly na DroneTech World Metting 2018 v Toruni. Sławomír Huczała, spolumajitel a hlavní designér společnosti, hovořil o neviditelném dronoidu Prometheus pro TVP 3 Bydgoszcz.

 
Autor: Dooffy Design | Počet přečtení: 730x


Společnost FREE COMPANY se specializuje na dodávky paliv v oblasti průmyslové sféry a maloobchodu. Jedná se zejména o produkty významných středoevropských producentů briket, hnědého uhlí, černého uhlí a koksu. Věříme, že zde najdete všechny potřebné informace a budeme se těšit na budoucí spolupráci.

 

Přepnout na mobilní verzi





Kontaktní informace

FREE COMPANY, s.r.o.
Krajní 438
739 34 Václavovice
Tel.: +420 553 034 152

E-mail: Info@freecompany.cz
www.freecompany.cz